Handelsbetingelser

Version 1.1 Udgivet Søndag d. 21 November 2021 

 

Generelle oplysninger

Virksomhedens Navn: BestCraft V. /Mads Robinson Mouritzen
Storgårdsvej 29
4690 Haslev
CVR nr.: 30762487
Telefon: 32959002
Email: info@bestcraft.dk

Priser

Hos BestCraft tager vi forbehold for eventuelle fejl i vores angivne priser. Endvidere forbeholder vi os ret til at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages forbehold for udsolgte varer.

Hvis en vare har en forkert pris, og en kunde gennemfører købet, med den fejlagtige pris, forbeholder vi os retten til at annullere en ordre til enhver tid, og tilbyde kunden at købe varen til normal pris, eller en reduceret pris, hvis situationen tillader det. Det er udelukkende BestCraft, der afgør om der er tale om en situation hvor vi kan tilbyde en reduceret pris, og om ordren skal annulleres på grund af fejlagtig pris.

Betaling

BestCraft modtager betaling med VISA, VISA Electron og Mastercard. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og incl. moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.

Hvis en varer viser sig at have særlig lang leveringstid, eller leveringstiden er mere end de 7 dage vi har tilladelse til at reservere på dit kort, vil din ordre overgå til at være en bestillingsordre. Det betyder at vi hæver din betaling som depositum. Dine vilkår ændrer sig ikke af den årsag, du har stadig mulighed for at annullere din ordre, frem til vi afsender den og få fuld refundering for din ordre. Vi underetter dig som udgangspunkt ikke om denne ændring, med mindre der er tale om en vare der har uforholdsmæssig lang levering, i det tilfælde overgår din ordre kun til bestillingsordre, efter aftale med dig, altså at du accepterer det før vi trækker ordren på dit kort.

Levering

BestCraft modtager varer fra flere forskellige lagre. Vi har et hovedlager som vi sender fra dag til dag, har vi ikke varen på vores hovedlager, skal vi have varen fra fjernlager. Der kan gå op til 7 hverdage før din vare afsendes. Vil du vide en præcis lagerstatus for din vare, kan du skrive til os på info@bestcraft.dk. Vi har ikke mulighed for at vise lagerstatus hos vores fjernlagre.

Vi sender vores pakker med DAO og GLS, du vælger selv hvilken fragtmetode du vil benytte. Vores erfaring er at GLS er hurtigere end DAO, men DAO har billigere priser. Du modtager tracking nummer når pakken er pakket og klar til afhentning fra vognmand, fra det fragtfirma du har valgt, det er ikke ensbetydende med at du kan spore din pakke med det samme, pakken kan være pakket efter vognmanden har afhentet, og derfor vil din pakke først kunne spores dagen efter, vi henviser til vores normale behandlingstid, som inkluderer tiden fra du har fået tracking og til vognmanden har pakken i hende.

Vi leverer ikke til udlandet og ikke til Færøerne og Grønland.

Prisen på fragten, beregnes efter det du har i kurven, og er derfor variabel. Du får prisen oplyst når du går til kassen og har indtastet din adresse.

OBS: Hvis der ikke er plads på udleveringsstedet bliver pakken flyttet til nærmeste udleveringssted, hvilket du får besked om. Opstår der problemer, kontakt da GLS eller DAOs kundeservice.

Der leveres varer alle ugens hverdage. Din vare vil blive leveret inden for det tidsrum der angivet ved fragtmetoden under betalingsprocessen. I nogle tilfælde kan der leveres i weekenden, som udgangspunkt sender vi ikke i weekenden BEMÆRK, vi afsender din ordre når alle varer er på lager, og delleverer som udgangspunkt ikke dine varer. Vi skriver selvfølgelig til dig hvis der er uforholdsmæssig lang leveringstid på en af de varer der er på din ordre, for at høre hvad du ønsker. Det er os der beslutter dine muligheder, og som udgangspunkt vil vi kun tilbyde dig, at vi fjerner din vare eller at du annullerer hele ordren, i nogle tilfælde kan vi tilbyde erstatningsvarer, men det er udelukkende os der bestemmer hvad vi tilbyder.

For visse varer gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt på produktsiden på disse varer. Ved disse særlige varer tages der også depositum for bestilling, svarende til ordrens samlede værdi, det vil sige betalingen vil blive hævet fra dit kort omgående, mod normalt ved afsendelse af varen.

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i "rimelig tid" efter du har opdaget manglen/fejlen. BestCraft vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.

Ved returnering, skal du kontakte os på info@bestcraft.dk, forud for at du sender varen retur. Vi forbeholder os retten til at løse problemet, uden at du nødvendigvis returnerer produktet, og vil derfor have en dialog med dig, før vi godkender en returnering/reklamation.
Enhver returnering/reklamation der ikke er forhåndsgodkendt, vil blive afvist, og du vil selv skulle dække fragten, både frem og tilbage.

Særlige vilkår omkring Cricut produkter og reklamationsret.
Den danske lovgivning sikrer dig 2 års reklamationsret på dine varer, hvilket vi selvfølgelig overholder, du har dog mulighed for at gøre din reklamationsprocess nemmere, ved selv at udføre tage kontakt til Cricut. Selvom det er os der sælger dig Cricut produktet, og som udgangspunkt os der har ansvaret for den solgte varer, anbefaler vi til enhver tid at du tager kontakt til Cricut, da de har mulighed for at hjælpe dig på mange flere områder end vi har. Vær dog opmærksom på at support hos Cricut udelukkende foregår på engelsk, via et dansk telefonnummer. Telefonnummeret til Cricut er 80 70 57 70. Hos Cricut support kan de hjælpe dig direkte igennem softwaren Design Space, og har nogle udvidede muligheder for at fejlsøge på maskinen. Cricut har også mulighed for at sende et erstatningsprodukt direkte til dig, en reklamationssag hos os vil kræve at maskinen bliver sendt til os, så vi har mulighed for at fejlsøge maskinen før vi sender en erstatning.

Har du ikke mulighed for at kommunikere med Cricut på engelsk, kan vi også gå ind og yde support på dit produkt. Du skal skrive til os på info@bestcraft.dk. Hvis din udfordring kræver at vi er i telefonisk kontakt med dig, aftaler vi et tidspunkt vi kan ringe dig op, hvor du er i nærheden af din maskine. Kan vi ikke løse problematikken over telefon, arrangerer vi en returnering af maskinen, ved at sende dig en returlabel. Du har ansvaret for at din maskine er forsvarligt pakket ind inden afsendelse. Hvis maskinen har taget skade, kan vi ikke gå videre med din reklamation. Når vi modtager maskinen vil vi prøve at genskabe den fejl som du har beskrevet. Kan vi også konstatere fejlen vil vi sende dig en ny maskine. Maskinen vi sender dig vil som udgangspunkt være den samme maskine som den du har indleveret. Hvis din farve/særlige model er udgået, vil vi sende dig det produkt der kommer tættest på. Vi sender aldrig et dårligere produkt, altid det samme eller bedre.
Hvis vi ikke kan genskabe den fejl du reklamerer for, vil vi som udgangspunkt søge at finde fejlen frem, i samarbejde med dig. Lykkedes det heller ikke, må vi konstatere at dit produkt virker efter hensigten. I det tilfælde vil der være et undersøgelsesgebyr på 500 DKK inklusiv moms. Gebyret dækker over den arbejdstid vi skal bruge på at undersøge produktet, samt fragten frem og tilbage. Vælger du ikke at betale gebyret, kan vi heller ikke sende din maskine tilbage. Du vil skulle udfylde og medsende en erklæring om at du har forstået disse vilkår, som du skal sende sammen med din maskine, er denne ikke udfyldt og underskrevet, vil vi afvise reklamationen, og du vil skulle betale returfragten for at få din maskine retur.

Har vi godkendt din retur/reklamation, kan du sende til:

BestCraft

Storgårdsvej 29

4690 Haslev

Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.

 

Refusion

Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af regnr og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres. Disse oplysninger kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen. Er refusionen tilknyttet en ordre, vil vi benytte den betalingsmetode der er anvendt ved betaling af ordren.

 

Fortrydelsesret

 

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop.

Perioden regnes fra den dag;

- Hvor du modtager ordren.

- Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange.

- Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer der består af flere partier/dele.

- Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.

Returneringsomkostninger skal du selv afholde.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter modtagelsen og fra fortrydelsen skal du senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail på info@bestcraft.dk. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Ønsker du at sende varen retur til os, skal du have godkendt din retur før du sender den afsted. Vi sender dig et dokument som du skal udskrive og vedlægge til din returnering. Enhver returnering der ikke har denne seddel vedlagt, vil blive afvist. Vi returnerer ikke fragtomkostninger for afvist returnering, og du skal selv dække omkostninger for at få din vare igen.

 

BestCraft

Storgårdsvej 29

4690 Haslev

 

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, kommer varen tilbage til os, vil den blive behandlet som afvist retur, og du vil ikke modtage dine penge igen, før en evt. anmeldelse eller dialog med os.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:

- Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.

- Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.

- Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.

- Varer, hvor plomberingen er brudt.

- Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis levering af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anderkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.

- Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse heraf, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret.

- Aviser, tidskrifter eller magasiner dog undtaget abonnementsaftaler for sådanne publikationer.

- Aftaler indgået på offentlig auktion.

- Varer, der forringes eller forældes hurtigt.

Returnering

Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen, og den seddel du har fået fra os, da vi godkendte din retur. 

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Varens stand ved returnering

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

 

Hvis varen er prøvet udover, det ovenfor beskrevet, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet - af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.

Tilbagebetaling

Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os retur.

I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købs-beløbet.

Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Persondatapolitik

 

For at du kan indgå aftale med os og handle på bestcraft.dk, har vi brug for følgende oplysninger om dig:

Navn

Adresse

Telefonnummer

E-mailadresse

Oplysning om hvad du har købt

Vi behandler dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb. Behandlingen sker efter reglerne i vores persondatapolitik for StickerZ.dk. Heri kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret.

Klagemuligheder – oversigt og links:

Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning

Carl Jacobsens Vej 35

2500 Valby

Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: info@stickerz.dk